Succesul concursului se bazeaza pe cate persoane targhetate participa. Piata concursurilor este saturata, ceea ce inseamna ca raspunsul este influentat de valoarea premiului oferit (cu cat premiul este mai mare, cu atat vor fii mai multi concurenti) si de cat de bine este promovat.
1. Facebook
Facebook este primul loc la care ar trebui sa te gandesti atunci cand vrei sa promovezi un concurs. In mod normal sunt suficiente 2-3 postari despre concurs pe saptamana. Daca postarile legate de concurs sunt prea dese, risti sa ii iriti pe cei care urmaresc pagina, efectul fiind opus la ceea ce vrei sa obtii de fapt. Este indicat sa incluzi o fotografie alaturi de update, pentru ca fotografiile au o rata mai mare de succes cand vine vorba de vizibilitate, like-uri si comentarii.
2. Twitter
Twitter este de asemenea un loc potrivit pentru promovarea concursului, avand in vedere ca followerii sunt deja familiarizati cu tine. Poti face un mic research pentru a gasii persoanele interesate de concursuri sau de premiul oferit de tine si sa le propui sa se alature celorlalti participanti.
3. Pinterest
Pentru a avea succes pe Pinterest, trebuie sa te asiguri ca folosesti elemente grafice puternice. Cele mai urmarite categorii de pe Pinterest sunt beauty, fashion, health si food, deci incearca sa creezi fotografii care sa capteze atentia acestora. Concursuri de genul „Pin it to win it” sunt foarte atrgatoare, dar trebuie sa te asiguri ca followerii sunt targhetati.
4. Google+
Google Plus este ideal pentru promovarea concursului daca premiul oferit este din categoria tech. Avand in vedere ca audienta G+ este formata in majoritate de barbati pasionati de tehnologie, vei avea mai mult succes daca premiul este tentant pentru cei din aceasta categorie. Tine cont de faptul ca Google indexeaza postarile de pe G+, deci chiar daca nu ai multe persoane in cercurile tale, cei interesati te pot gasi prin cautarile efectuate pe Google.
5. Linkedin
Daca concursul este unul B2B, atunci Linkedin este locul potrivit pentru tine. Iti poti promova concursul pe pagina personala sau pe pagina companiei,sau poti merge chiar mai departe postand in diferite grupuri.
6. Blogul personal
Blogul personal este ideal pentru promovare pentru simplul fapt ca este al tau. Oamenii vor cauta informatii despre concurs si ar fii bine sa le gaseasca pe blog. Postarea ar trebui sa fie cat mai clara si sa includa toate detaliile si regulile dupa care se acorda premiul.
7. Newsletter-ul
Newsletter-ul este inca unul din cele mai de succes metode prin care poti ajunge la consumatori. In functie de modul in care folosesti baza de date, poti atrage atentia mai mult decat ai face-o cu o oferta de reduceri. Pentru ca concursurile nu necesita o achizitie, si pentru ca nu ii vinzi nimic cititorului, este foarte probabil sa vezi o crestere a ratei de citire a newsletter-ului.
8. PPC si Ad-urile
Pentru ca, concursul sa aiba mai multa expunere si sa te ajute sa iti indeplinesti obiectivele de marketing ai putea sa aplelezi la anunturile platite de pe retelele sociale. Primele 2 optiuni sunt AD-urile de pe Facebook si Twitter, dar poti merge si pe varianta traditionala cu PPC-ul. Rezultatele difera de la caz la caz, dar, in functie de bugetul alocat, este convenabil pentru a atrage publicul si pentru a genera vanzari in viitor. O varianta mai putin costisitoare este sponsorizarea anuntului pe Facebook, aceasta varianta fiind recomandata celor care au un buget mic.
9. Alte bloguri
O alta varianta de a creste vizibilitatea concursului este contactarea blogurilor care discuta despre concursuri, despre premii sau alte lucruri asemanatoare. Nu uita sa le furnizezi cat mai multe detalii: poze, video-uri, link-uri si un mic text in care sa promovezi concursul.