Ai o afacere mica si vrei sa iti extinzi prezenta online, implicit sa iti cresti vanzarile? O buna organizare, putina rabdare si un mic efort financiar investite in Social Media pentru a construi o prezenta online cat mai puternica iti pot aduce in mod garantat rezultate uimitoare.
Nu mai exista nici o urma de indoiala, chiar si pentru cei mai sceptici, s-au demonstrat beneficiile care le poate aduce Social Media. Nu este un secret faptul ca Social Media poate crea relatii mai stranse intre tine si clienti, creste si stabili increderea clientului.
Deasemenea, nu este un secret ca nu e tocmai usor sa “domini” o nisa ca afacere mica si de aceea trebuie sa ai un plan bine gandit, sa o poti aborda in cel mai eficient mod.
Mai jos sunt cateva sfaturi care pot sa te ajute sa raspandesti mai eficient mesajul tau si sa cresti “reach-ul” afacerii tale.
1. Creste-ti reputatia intr-un mod credibil
Cu ajutorul la Social Media iti poti construi o reputatie, un nume cu greutate si influenta in nisa ta.
Cum? Cativa dintre pasii pe care trebuie sa ii urmezi zi de zi sunt:
- sa distribui continut relevant;
- sa participi la discutii din nisa;
- sa raspunzi la toate comentariile intr-un mod cat mai natural.
Sunt doar cateva exemple care fac diferenta si iti pot construi o reputatie.
Monitorizeaza in permanenta ce se spune despre afacerea ta, atat pe paginile tale cat si in alta parte. Sunt diverse tool-uri care te pot ajuta, un exemplu ar fi Mention (https://en.mention.com), care pentru un abonament modic platit luna de luna, te tine la curent cu ce si unde se discuta despre afacerea ta sau pe un anumit topic din nisa ta. In acest mod nu trebuie sa cauti manual peste tot si poti participa la discutii care te intereseaza, in special cele care te vizeaza.
2. Atrage potentiali clienti
In ziua de astazi cand totul devine tot mai aglomerat, iar competitia pentru atentia clientului este acerba, nu mai este de ajuns sa distribui un simplu mesaj prin care sa captezi atentia, trebuie sa combini mesajul tau cu strategie si creativitate, iar Social Media poate fi una din uneltele principale.
Folosindu-te de retelele sociale, Facebook, Twitter, LinkedIn, Google Plus, Instagram, Pinterest etc. ca medii in care sa distribui mesajul tau, povestea afacerii intr-un mod care sa motiveze potentialii clienti sa interactioneze cu tine.
Pune intrebari, acorda o atentie sporita, ajuta-i si raspunde la intrebarile lor in asa fel incat sa dovedesti ca esti o sursa viabila.
3. Social networking?
Conectarea cu alti profesionisti, alte afacerii din nisa ta ar putea parea contra-intuitiv daca esti obisnuit cu afaceriile offline dar in mediul online, relatiile conteaza.
Intra si participa la discutii in gupuri de Facebook, Google Plus si LinkedIn, unde sa discuta despre si distribuie continut/produse din nisa ta. Nu te feri sa comentezi la postarile altora, sa oferi un feedback, sa pui intrebari si sa oferi raspunsuri.
Conectarea cu alti profesionisti din nisa ta si interactionarea cu acestia, cu timpul iti aduce avantaje prin reciprocitate, in plus iti ofera un “reach” mult mai ridicat.
4. Diversifica strategiile de marketing
Nu te limita la o singura platforma sau la o singura strategie. Nu te plafona pe o singura linie care probabil iti merge, extinde-ti orizontul, incearca lucruri noi si dezvolta-ti prezenta/strategia si pe alte posibile surse.
Probabil unii vor spune ca este “time-consuming” sa faci acest lucru, gresesc! Da, necesita putin mai mult timp, dar nu asa de mult pe cat cred unii, totul este doar sa faci acest lucru dupa un plan/strategie si sa te folosesti de multitudinea de “tool-uri” existente pe piata.
Daca te limitezi la o singura sursa, faci cea mai mare greseala.
De ce? Fiindca:
Mediul online este intr-o continua schimbare, ce iti aduce azi un venit sigur, maine poate nu mai genereaza aproape nimic.
O prezenta mai puternica creste atat increderea, expunerea brand-ului tau cat si posibilitatiile de a ajunge la potentiali clienti.
Cumva legat de punctul 1, sa cresti pe mediul online necesita timp, cand un canal nu iti va mai oferi acelasi venit ca in trecut, vei avea deja un alta canal prin care poti suplimenta.
5. Site-ul/blog-ul tau
Afacerii tale nu ii poate lipsi un site/blog, fiind primul pas in mediul online. Strategiile tale intodeauna trebuie sa includa sau se se “invarta” in jurul lui, traficul din strategiile tale pe social media il poti trimte spre acesta. Un blog deasemenea creaza o mica comunitate in jurul tau, o mica comunitate direct interesata de nisa ta si iti va creste reputatia.
Intodeauna optimizeaza-ti site-ul si postarile din blog. Cauta cuvintele cheie din nisa ta dupa care se fac cautari si foloseste acesti termeni in continutul tau.
Poti citi si “Sfaturi in Social Media care iti vor scoate business-ul in evidenta” pe blogul meu personal.