6 sfaturi pentru a reduce bounce rate-ul din campaniile Display din Google AdWords

6 sfaturi pentru a reduce bounce rate-ul din campaniile Display din Google AdWords

Bounce rate-ul se refera la numarul de persoane care au intrat pe site, stau o perioada scurta si apoi ies fara sa mearga pe o alta pagina. Nu este neaparat un lucru rau. Sunt multe site-uri care au o singura pagina, ceea ce inseamna ca userii nu au o alta pagina pe care sa mearga.

Bounce rate-ul variaza in functie de industrie si scopul paginii. Conform Kissmetrics un site de retail cu trafic foarte targhetat poate avea un boounce rate de 20-40% in timp ce un landing page cu un singur CTA (call-to-action) poate ajunge chiar la 70-90%.

b2ap3 thumbnail 11164166 756160027816439 1603639620 n 20150419 091100 1

De cele mai multe ori, un bounce rate mare nu este un lucru bun. Daca site-ul tau are un bounce constant de 70-90% este timpul sa vezi ce este in neregula cu site-ul. Un bounce rate mare este ingrijorator cand vine vorba de traficul organic, si devastator pentru traficul din campanii platite.

Mai jos sunt cateva sfaturi care te vor ajuta sa reduce bounce rate-ul in campaniile AdWords.

1. Calitatea landing page-ului

Primul loc din care trebuie sa incepi este landing page-ul. Ai aproximativ 10 secunde sa atragi atentia inainte ca userul sa mearga mai departe. Landing page-ul tau faciliteaza vanzarile sau iti pune bete in roate?

In cat timp se incarca pagina?

40% din utilizatori ies de pe site daca acesta se incarca in mai mult de 3 secunde. Un site e-commerce care vinde in medie de 1000$/zi poate pierde 25000$/an pentru fiecare secunda de intarziere.

„Viteza de incarcare a landing page-ului este cruciala pentru o campanie AdWords de succes.”

Este pagina optimizata pentru traficul de pe mobil/tableta?

Navigarea de pe device-uri mobile este in continua crestere. Daca site-ul tau nu a fost facut recent, cel mai probabil nu este responsive. Design-ul responsive adapteaza automat continutul site-ului pentru mai multe dimensiuni, iar in acest fel se vede perfect pe orice device. Doar 11% din site-uri au design responsive.

2. CTA (call-to-action)

Care este actiunea finala pe care vrei sa o faca un vizitator? Vrei sa cumpere? Sa se inscrie la newsletter?

Indiferent de actiunea finala pe care o urmaresti, landing page-ul trebuie sa fie facut in asa fel incat sa atraga vizitatorii spre acea actiune. Niciodata nu trebuie sa lasi un vizitator sa caute o adresa de mail pentru a te contacta.

3. Cuvinte cheie negative

Cat timp petreci optimizand campaniile AdWords?

b2ap3 thumbnail 11156845 756160024483106 11619107 n

Poti adauga cuvinte negative la fel de usor precum cuvintele cheie obisnuite. Cel mai usor mod prin care poti gasi aceste cuvinte este sa scoti un raport pe o perioada determinata si sa vezi pe ce cuvinte cheie au aparut ad-urile. Pentru mai multe detalii, poti citi un raspuns de la Google.

4. Seteaza asteptari cu ad-uri text si grafica promotionala

Ad-urile tale ar trebui sa atraga atentia utilizatorului, dar in acelasi timp sa le „seteze” niste asteptari. Ei au o nevoie specifica, iar dand click pe ad-ul tau isi spun „Am gasit ce am nevoie/ce ma interesa.” Daca landing page-ul nu ii raspunde la intrebare, nu numai ca ai enervat vizitatorul, dar ai si cheltuit din buget pe trafic care nu iti aduce nici un beneficiu.

„Ad-ul si landing page-ul trebuie sa fie corelate si sa transmita acelasi mesaj!”

5. Testeaza Targeted Placements si Remarketing

Cu ajutorul Targeted Placements ii spui Google-ului ca vrei sa afisezi bannere pe un site anume. Nu ai nici o garantie ca acel site face parte din Google Network, dar Google-ul iti va sugera site-uri asemanatoare de care poti fii interesat. Cu atentie si putina rabdare, poti gasi site-uri foarte targetate pe care sa le selectezi pentru campania ta.

Despre ce este Remarketing-ul am scris aici. Remarketing-ul te ajuta sa faci anumiti vizitatori ai site-ului tau sa se intoarca, oferindu-ti sansa sa ii atragi si, sa speram, sa faci o vanzare.

6. „Sapa” in Google Analytics

Google Analytics te ajuta sa afli cat de „sanatos” este site-ul tau si de unde vine traficul. Conectand contul de Analytics cu contul de AdWords vei avea acces la o multime de date care te vor ajuta sa scazi bounce rate-ul si sa iei decizii mai bune.

Pentru ad-urile Targeted Placements poti scoate rapoarte care sa iti arate ratele de conversie ale site-urilor targetate. Daca observi ca sunt site-uri care au un bounce rate mare (80-100%), atunci e timpul sa renunti la acele site-uri. De asemenea, asigura-te ca ad-ul si landing page-ul au legatura cu site-urile targetate.

Bounce rate-ul nu trebuie sa iti ingreuneze campaniile de pe Google AdWords. Cu aceste sfaturi simple, poti eficientiza ad-urile si landing page-urile pentru a deveni „masini de conversii”.