Folosești Social Media pentru afacerea ta și îți consumă prea mult timp fără un rezultat direct proporțional cu munca ta? Mai jos ai niște sfaturi simple care te vor ajuta să reduci timpul alocat și să maximizezi veniturile.
1. Programează postările
Sunt diverse unelte care te ajută să îți programezi postările pe toate rețelele sociale. Una dintre unelte este Buffer. Nu posta aleatoriu! Întodeauna analizează orele în care ai cel mai bun engagement.
2. Răspunde la comentarii
Odată ce postările au fost făcute, nu le ignora! Interacționează cu publicul tău, răspunde la comentarii în cel mai scurt timp. Sunt diverse unelte care te ajută să monitorizezi toate rețelele sociale într-un singur loc. (Hootsuite, Sproutsocial, etc.)
3. Ascultarea
Să răspunzi la comentarii este important, dar să cauți conversații care au legătură cu brand-ul tău este și mai important. Căutarea acestor discuții poate să pară dificilă, însă, sunt diverse unelte care te ajută să faci acest lucru, de exemplu Mention.
4. Interacțiune
Interacționează cu publicul tău nu doar pasiv, prin simple răspunsuri la întrebările/comentariile care îți sunt adresate, fi activ și interacționează cu conținutul lor. Fă un pas spre ei, arată-le că îți pasă, că nu ești doar un “brand” care răspunde sec strict întrebărilor ci ești o persoană interesată de ei și activă. Nu uita, ei sunt și trebuie să se simtă speciali!
5. Ajută
Crește-ți credibilitatea prin ajutor. Ajută prin explicații, răspunde clar și simplu la întrebările publicului țintă. Poți răspunde la aceste întrebări atât pe orice rețea socială cât și pe site-uri de specialitate, un exemplu este Quora.
6. Măsoară
Cel puțin o dată pe săptămână analizează datele. Analiza o poți face simplu folosind unelte ca: Facebook Insights, Twitter analytics, SproutSocial pentru rețele sociale și pentru traficul condus spre site, cunoscutul Analytics. Vei fi surprins de complexitatea datelor oferite și pornind de la acestea îți poți optimiza strategiile pe viitor.
funnel marketing
7. Experimentează
Nu te limita la ceea ce știi, experimentează lucruri noi în permanență. Ba chiar mai mult fi spontan, profită de evenimentele din nișa ta și acționează aproape instant. Nu copia tot ceea ce face concurența ta pe rețelele sociale, încearcă să vi cu ceva nou, să ieși din tipar. Chiar dacă nu este “autenticitate” în marketing-ul online/offline de multe ori lipsesc 2 ingrediente simple: onestitate, transparență. Prin adăugarea lor îți poți crește gradul de credibilitate, aprecierea și brand-ul.
8. Optimizează (SMO)
Social Media Optimization sau SMO este un aspect care nu trebuie să lipsească din strategiile tale. SMO poate sună ca o strategie complicată, ca ceva ce este rezervat doar experților din Social Media, dar nu este deloc complicat, iar rezultatele vor fi pe măsură. Poți citi mai multe aici: Sfaturi SMO
9. Cunoaște-ți audiența
Înainte de a te apuca de un plan, de o strategie de marketing online, trebuie să fi sigur că îți cunoști audiența cât mai bine. Trebuie să cunoști cât mai multe aspecte, analizează modul de comunicare, ce limbaj folosesc, cum preferă să se informeze (scris, audio, video, etc), ce cuvinte cheie folosesc pentru a căuta, unde se informează/discută despre serviciile/produsele pe care le oferi. Poți citi mai multe aici: Strategii de Marketing
10. Targetează
După ce îți cunoști audiența cât mai bine nu trebuie să te limitezi la o singură platformă, dar nici nu trebuie mers spre cealaltă direcție, adică prea multe deodată, selectează-le doar pe cele care îți oferă cel mai bun “engagement”.
11. Unelte
Folosește în strategiile tale de marketing uneltele disponibile, majoritatea gratuite sau la costuri mici. Te va ajuta să reduci cu mult timpul petrecut online, să monitorizezi mai atent, mai simplu și mai eficient.
12. Simplitate
Încearcă întotdeauna ca mesajul/postarea de pe rețelele sociale să fie cât mai scurt și la obiect. Include întotdeauna la sfârșit un mesaj de tip “call-to-action”.
13. Colaborează
Caută persoane influente în nișa ta, conectează-te cu ei și interacționează. Încearcă să construiești relații mai apropiate cu persoanele mai influente, cu fanii tăi mai “inraiti” fiindcă ei sunt cei care vor “împrăștia vorba” despre tine! Te vor ajuta să îți crești prezența în mediul online fără un cost și într-un mod natural.
14. Impersonare
Pune-te în locul lor puțin, vezi cum gândesc, ce caută și ce ar vrea să audă. În loc să te gândești ce vrei să le spui, mai bine te gândești ce ar vrea să audă.
Sfaturile de mai sus te vor ajuta să ai un început bun în Social Media și să creezi legături durabile cu clienții tăi. Ai nevoie de ajutor cu crearea și implementarea unei strategii de Social Media sau pur și simplu vrei să afli mai multe despre Social Media? Nu ezita să ne contactezi!