In acest articol vei gasi 24 de sfaturi cu recomandari pentru a te ajuta sa profiti la maximum de diferite retele sociale.
1. Poza prea mica sau prea mare
Daca clientul ajunge pe pagina ta de facebook si observa ca poza de la profil este prea mica sau zoom-ul a facut-o neclara, exista posibilitatea de a-si face o impresie gresita. Se vor gandi: „Daca nu au fost in stare sa isi faca pagina prezentabila, oare sunt buni la ceva?”
Aici (http://www.lunametrics.com/blog/2012/11/12/final-social-media-sizing-cheat-sheet/) aveti dimensiunile imaginilor pentru Facebook, Twitter, Google+, etc. Printeaza-l si tine-l la indemana.
2. Butoane de distribuire pe diferite retele sociale
Nu avem de unde sa stim ce preferinte au cititorii cand vine vorba de distribuirea continutului, tocmai de aceea trebuie sa ii lasam sa aleaga unde si in ce fel vor distribui.
Pune-le la dispozitie mai multe optiuni de distribuire; in acest fel cei care prefera Twitter-ul vor putea sa trimita un tweet, cei care sunt activi pe Pinterest vor posta o poza, iar care au o slabiciune pentru Facebook vor distribui articolul in randul prietenilor sau in diferite grupuri.
3. Promovarea diferitelor „evenimente”
Doar pentru ca oamenii afla despre evenimentul tau pe o retea sociala, asta nu inseamna si ca stiu cum sa se inscrie sau sa cumpere bilete. Sean Carlos (link: http://searchengineland.com/is-being-found-part-of-your-social-media-strategy-158507) spune: „Asigura-te ca adaugi in descrierea evenimentului instructiuni clare de inscriere. Este usor ca utilizatorii sa dea click pe „Merg/I’m going” dar acest lucru este diferit de inscrierea oficiala.”
Include link-uri de inscriere atunci cand promovezi diferite evenimente online!
4. Foloseste cuvinte cheie relevante nisei tale
SEO si cuvintele cheie nu sunt un lucru ce tine de trecut. Datorita faptului ca motoarele de cautare afiseaza profilurile de pe diferite retele sociale in cautari, keyword-urile sunt mai importante ca niciodata. Cu cat folosesti mai mult un anumit cuvant cheie, cu atat cresc sansele sa fii asociat cu acel cuvant pe una sau mai multe platforme sociale.
Foloseste Google Keyword Tool pentru a te asigura ca ca afacerea ta este asociata cu un cuvant cheie relevant nisei.
5. Incurajeaza clientii sa lase review-uri
Incurajeaza-ti clientii sa lase review-uri si sa impartaseasca experienta avuta.
6. Foloseste Hashtag-uri care ies in evidenta
Hashtag-urile sunt cuvinte sau fraze care incep cu simbolul #, aducand la un loc mesajele din aceasi categorie. De exemplu, Peet’s Coffee & Tea (link: https://twitter.com/Peets_Tweets) foloseste #giveacup pentru a atrage atentia.
Foloseste Hashtag-uri descriptive pentru a mentine interesul fanilor ridicat si pentru a ii atrage in diferite campanii promotionale.
7. Fii cat mai personal
Cu cat comunitatile cresc, cu atat este mai usor pentru clienti sa simta ca s-au pierdut in multime. In 1936, Dale Carnegie a scris ca „Numele este cel dulce si mai important sunet, indiferent de limba.”; tocmai de aceea este bine ca atunci cand le raspunzi la intrebari sau comentarii sa folosesti numele (exemplu: Buna Catalina, …)
8. Mentine-te pe pozitie si adauga mai multe retele sociale
Cate retele sociale noi au aparut de cand ai dezvoltat prima strategie de marketing online? Este posibil ca un nou canal sa te ajute sa iti atingi un obiectiv care pana acum s-a dovedit a fii inabordabil. Serviciile si produsele pe care le oferi se potrivesc cu abordarea Pinterest? Poate Instagram sa extinda „raza de actiune” a campaniei tale cu ajutorul unor fotografii sugestive?
Reevalueaza site-urile sociale pe care esti prezent si foloseste diverse directoare pentru a identifica noi oportunitati in construirea prezentei online a afacerii tale.
9. Adauga numele companiei la Title Tag-ul si descrierea Meta din blog
Daca blogul pe care il administrezi nu contine numele companiei, oamenii care efectueaza cautari dupa nume nu vor putea sa te gaseasca in cautari. Adauga numele companiei in Title Tag-ul si in descrierea Meta a blogului pentru a elimina potentialele probleme. De exemplu, Whole Food foloseste „Whole Story | Whole Foods Market” la Title Tag si “The Official Whole Foods Market® Blog” in descrierea Meta.
10. Profilul de Pinterest: privat sau nu?
Multe retele sociale au setari prin care poti alege daca vrei sau ca ca profilul sa fie afisat in cautari. De exemplu, Pinterest iti ofera posibilitatea de a tine profilul „ascuns” de motoarele de cautare.
Pentru a te asigura ca continutul profilului tau apare in cautari, mergi la setari si la „Search Privacy” seteaza „No”.
11. Concentreaza-te pe titlurile postarilor din blog
Datorita faptului ca petreci mult timp pentru a gasi subiecte de calitate pentru articole, poti trece cu vederea faptul ca titlul postarii este la fel de important ca si continutul.
Gaseste un titlu atractiv si adecvat pentru postarea ta si vei vedea avantajele.
12. „Leaga” continutul articolelor pe care le scrii de contul personal de Google
Se publica foarte mult continut intr-un timp foarte scurt, si de aceea este foarte usor ca articolele tale sa treaca neobservate in multimea de rezultate care apar dupa o cautare relevanta nisei tale.
Google Authorship (https://plus.google.com/authorship) leaga continutul publicat de tine cu profilul personal de Google+, iar in acest fel vei fii mai usor de gasit in cautari.
13. Abonarea la newsletter trebuie sa fie simpla si la indemana oricui
Majoritatea celor care gasesc bloguri interesante vor sa primeasca diverse update-uri si noi postari in inbox.
Foloseste un „Sign-Up Form” usor de completat si incurajeaza cititorii sa se aboneze la newsletter.
14. Titlul trebuie sa se potriveasca cu continutul
Pe langa folosirea cuvintelor potrivite, titlurile postarilor dezvaluie cititorilor ceea ce vor gasi dupa ce dau click pe link. Titlurile „mincinoase”, menite sa atraga cititorii nu fac decat sa ii „goneasca” pe cititori.
15. Optimizeaza-ti prezenta sociala
In primul rand trebuie sa te asiguri ca profilele sunt completate 100% si ca contin descrieri clare are afacerii tale, logo-ul companiei si adresa site-ului.
16. Grupeaza-ti tag-urile
Brian Wise spune ca „Optimizarea social media (SMO) este noul SEO.”
KnowEm ofera un tool gratuit care iti analizeaza tagurile SMO si te ajuta sa le imbunatatesti.
optimizare social media17. Nu iti mai ascunde poza de profil
Esti un „ou” pe Twitter? Un „cap albastru” pe Google+? Fara fata pe Facebook si Linkedin?
Gandeste in felul urmator: Esti printre oameni in fiecare zi, cunosti oameni noi si le oferi beneficiul de a-ti asocia numele cu o persoana. Acest lucru nu ar trebui sa fie diferit pe retelele sociale.
Stephanie Frasco spune ca „Poza de profil este importanta. Arata cine esti si ca esti o persoana reala. Pe langa faptul ca vei aparea in cautari mult mai des, le vei oferi membrilor acel factor de incredere care de multe ori lipseste pe retelele sociale. Poza de profil ar trebui sa te reprezinte in fata celorlalti membrii.
18. Completeaza partea Bio a profilelor
Adesea, companiile pun foarte mare pret pe elementele vizuale ale profilelo paor si uita complet de completarea „biografiei”.
John Clark ne ofera cateva sugestii: biografia ar trebui sa cuprinda domeniul de activitate al companiei si beneficiile unui eventual contract; ar trebui sa ofere un motiv intemeiat pentru o viitoare colaborare: o reducere sau chiar ceva gratuit; include un link catre o pagina de destinatie cu un mesaj targhetat.
Revizuieste-ti biografia de pe profilele sociale la fiecare 3 luni pentru a fii sigur ca sunt de actualitate.
social media bio
19. Butoane vizibile catre profilele de pe diferite retele sociale
De cate ori ai intrat pe un site si a trebuit sa „vanezi” butoanele spre diferite retele sociale? Fie sunt pe o pagina greu de gasit, sau chiar de multe ori in zona paginii „About Us”.
Cele mai multe companii prefera colul din dreapta-sus al homepage-ului in timp ce unele aleg partea de jos a paginii. Urmareste celelalte site-uri din nisa ta si incearca sa iti dai seama unde se asteapta vizitatorii sa gaseasca link-uri catre profilele tale sociale?
20. Tine-ti la curent vizitatorii cu prezenta pe diferite retele sociale
Ca o adaugare la punctul 19, nu uita sa adaugi noi link-uri catre conturile de pe retelele sociale, pe masura ce la adaugi la strategia ta de social media.
21. Foloseste continut multimedia
Fotografiile, video-urile, slide-urile si alte tipuri de continut multimedia sunt folosite pentru a creea o impresie placuta pe site-urile de social media. Aceste site-uri se orienteaza mai mult pe partea vizuala, in timp ce textul are o scadere din punct de vedere al engagementului. Foloseste continut multimedia pentru a avea un profil interesant din punct de vedere vizual.
22. Variaza hashtag-urile pe masuna ce apar produse noi
Castigarea atentiei pentru un produs noi poate fii dificila cu toata „agitatia” din social media. Hashtag-urile sunt cea mai buna optiune cand vine vorba de promovarea noilor produse sau a unei campanii.
Twitalyzer ofera o analiza atenta a profilului de Twitter si poate fii folosit pentru a urmari cat de folosit este un anumit hashtag de pe profilul tau.
twitalyzer
23. Completeaza campul „About” de pe profilul de YouTube
Descrierile incomplete pot pune vizitatorii in postura in care se vor intreba cine esti si cu ce te ocupi.
24. Raspunde comentariilor negative
Este foarte probabil ca atunci cand esti prezent pe mai multe platforme sociale sa „intalnesti” un client nemultumit care simte nevoia sa posteze ceea ce simte in legatura cu compana ta pe diferite site-uri. Este recomandat sa raspunzi acestor „plangeri” pentru a-i face sa se simta respectati si, nu in ultimul rand, pentru ca parerea clientilor conteaza.