Social Media Marketing-ul este o metoda eficienta pentru a ajunge la clienti targhetati.
Tu ai o strategie clara de social media marketing?
Potrivit marketingcharts.com 28% din companiile mici nu au o strategie de social media, iar 4 din 5 companii mici nu au in plan sa isi implementeze o strategie de social media in anul urmator.
poza1.jpg
Mai jos sunt cateva sfaturi pentru a va ajuta sa implementati o strategie de social media:
1. Atrageti clienti cu „Calls to Action”
O parte foarte importanta din aceasta strategie se rezuma la a face oamenii sa actioneze. Chiar daca postarile sunt de calitate, daca nu indemni cititorii la o actiune clara, mesajul este oarecum inutil. Facebook, Twitter? si alte platforme sociale ar trebui sa indemne si sa canalizeze vizitatorii catre o actiune cu scop clar.
2. Postarile de pe Facebook trebuie sa contina CTA (Calls to Action)
Facebook-ul este o platforma sociala foarte populara dar multi dintre noi nu profita de acest lucru. Faptul ca „rogi” pe cineva sa iti distribuie postarea de pe Facebook poate duce la o crestere masiva a expunerii de care beneficiaza postarea in mod normal.
3. CTA trebuie sa iasa in evidenta
CTA generice nu functioneaza la fel de bine ca atunci cand adaugi ceva personal. Ar trebui ca CTA sa fie o parte importanta din postarile de pe social media si nu ceva ce vine la final si fara sens.
CTA-urile precum „inscrie-te acum”, „profita de oferta”, etc te vor ajuta sa cresti numarul de fani sau chiar marimea afacerii.
4. Indruma-ti followerii
In aceasta perioada oamenii au nevoie de un lider. Asigura-te ca esti coerent in ceea ce spui si sa ii inspiri. Daca ai parte de atentie din partea cititorilor pentru o perioada scurta, asigura-te ca cititorii si-au facut o parere despre afacerea pe care o conduci si ajuta-i sa-ti indeplineasca obiectivele.
5. Testeaza diferite CTA-uri
Majoritatea persoanelor considera ca este suficient sa scrie „click aici” sau „inscrie-te”. Aceste CTA-uri nu sunt potrivite pentru orice tip de business, de aceea, este recomandat sa incerci CTA-uri diferite si sa vezi ce rata de succes are fiecare. Gaseste-le pe cele potrivite pentru afacerea ta si vei vedea cum influenta ta pe canalele de social media va creste.
6. Informatia este esentiala
Retelele sociale ofera o cantitate uimitoare de informatii. Foloseste toate aceste informatii pentru a obtine cele mai bune rezultate din strategia pe care o aplici.
Daca numarul de redistribuiri, like-uri si comentarii sunt scazute poate fii din cauza ca CTA-urile pe care le folosesti nu sunt potrivite pentru nisa ta sau sunt prost plasate. Imbunatateste-ti constant stategia de comunica si foloseste informatiile pe care le primesti din feedback pentru a-ti imbunatati strategia. Totodata, fii atent la concurenta pentru a fii cu un pas inainte.
7. Conceperea de continut de calitate
Este crucial sa iti faci timp pentru a concepe continut de calitate, nu doar pentru retelele sociale, ci si pentru a-ti canaliza viitorii clienti spre „puncte cheie” din site.
Se spune ca „Content is the King” dar de fapt este mult mai mult de atat. Chiar daca ai continut de calitate trebuie sa te asiguri ca oamenii interactioneaza, vorbesc despre el si il distribuie.
8. Da continut gratis si vei deveni o autoritate in domeniu
Prin faptul ca continutul de calitate este la dispozitia tuturor pentru a fii folosit la crearea altor articole sau chiar pentru a fii preluate pe alte site-uri vei deveni o autoritate in domeniu.
Datorita faptului ca iti vei creea o reputatie oferind continut de calitate, peste scurt timp vei construi un brand de incredere si oamenii vor venii pe site-ul tau pentru diferite informatii si statistici. Cand ajungi la acest nivel, dezvoltarea brandului si prezenta pe retelele sociale vor „zbura ca o racheta”.
b2ap3_thumbnail_poza2.jpg
9. Fii constant in dezvoltarea continutului
Majoritatea persoanelor incep dezvoltarea articolelor pe baza unei fraze interesante, dar foarte curand se dovedeste a fii o corvoada. Trebuie sa te asiguri ca esti constant in dezvoltarea continutului pentru site-urile de social media si pentru blog. Ar trebui sa ai un „program” si oameni care sa creeze continut atragator pentru ca cei interesati sa revina pe site/blog.
10. Evalueaza datele obtinute
Feedback-ul pe care il primesti prin intermediul retelelor de social media ar trebui analizat atent pentru a vedea de unde vin cele mai profitabile conversii. Cand vei afla acest lucru te vei putea axa pe acel canal pentru a-ti creste numarul de conversii si implicit profitul.
11. Postari interesante
Daca postarile de pe site sunt banale si plictisitoare, sau daca mesajele de pe Facebook sunt „seci”, atunci in mod sigur nu vei castiga followeri. Oamenii simt nevoia sa fie inspirati de ceea ce postezi si tu trebuie sa te asiguri ca faci acest lucru prin dezvoltarea de continut; capteaza-le interesul si „socheaza-i” pentru a „se implica”.
12. Imbunatateste interactiunea cu Followerii
Este crucial sa nu te axezi doar pe o platforma sociala. Fa un efort pentru a-ti diversifica retelele de social media pe care esti prezent si, de asemenea, incearca sa iti faci paginile cunoscute si prin publicitatea traditionala. Adauga-ti paginile in semnatura mail-ului, si castiga followeri si cand conversezi cu cineva „fata in fata”, nu doar online.
13. Incepe discutii interesante prin intermediul retelelor sicoale
Este important sa fii la curent cu tot ceea ce se intampla in nisa ta pentru a putea incepe conversatii interesante. Acest lucru si si atentia sporita la intrebarile si ideile celorlalti oameni te va ajuta sa interactionezi mult mai usor si vei castiga prieteni. Prin imprietenirea cu diverse persoane vei castiga followeri, care la randul lor vor deveni clienti.
14. Testeaza diferite strategii de promovare a continutului
Este important sa incerci diferite strategii si sa le compari pentru a vedea ce functioneaza si ce nu. In multe nise, un e-book in care iti promovezi serviciile este o modalitate prin care atragi noi followeri, dar in altele se poate sa nu functioneze.
15. Dezvolta-ti continutul
Atunci cand iti dezvolti continutul, trebuie sa te asiguri ca vei fii mandru de structura finala. Trebuie sa fie interesant, informativ si cu autoritate in domeniu. Trebuie sa iti acorzi timp pentru a te informa si a putea produce continut de calitate. Atunci cand iti dezvolti postarile din blog, ele trebuie sa fie mai lungi ca majoritatea, mai interesante decat majoritatea si sa contina infografice interesante.
16. Nu te axa doar pe text
Daca vrei ca continutul dezvoltat de tine sa fie apreciat de oamenii din social media nu te gandi doar la partea de „text”. Poti sa sporesti valoarea continutului oferit facand-ul usor de citit, atractiv informativ cu ajutorul graficelor, diferitelor imagini, statistci si cam tot ce-ti trece prin cap. Te vei evidentia din multime daca ai curajul sa faci ceea ce altii se feresc.
17. Targheteaza-ti continutul
In zilele noastre nu este de ajuns sa dezvolti continut de calitate pentru nisa in care activezi. Trebuie sa iti targhetezi publicul tinta pentru a avea followeri de calitate. Interactioneaza cu persoane din nisa ta si creeaza continut pe care sa il distribui followerilor lor.
b2ap3_thumbnail_poza3.jpg
18. Fii intotdeauna pozitiv
Cum am zis si mai sus, oamenii vor sa fie inspirati si motivati de ceea ce ii inconjoara. Nu este de ajuns sa ai aceasi opinie ca ceilalti; cateodata trebuie sa „dai din coate” si sa iesi din multime. A fii un lider inseamna sa fii capabil sa iei decizii grele si sa motivezi oamenii sa interactioneze.
19. Gaseste cuvintele cheie care genereaza conversii si foloseste-le in postari
Ar trebui sa ai o strategie pentru dezvoltarea unei liste de cuvinte cheie pe care sa o dezvolti constant pentru a fii sigur ca se potriveeste cu publicul tau tinta. Revizuieste-ti lista periodic pentru a putea sa te axezi doar pe cuvintele cheie profitabile. Foloseste acele cuvinte in postarile din blog si de pe diferite canale sociale pentru a atrage oamenii pe site.
20. Butoane de distribuire in E-mail
O buna modalitate de a-ti promova conturile din social media este sa adaugi butoane „sociale” in semnatura mail-ului; incurajeaza oamenii sa se conecteze si la atingerea unui anumit numar de followeri poti sa oferi un premiu.
21. Aduna adrese de e-mail
Este foarte usor sa folosesti un box de subscribe pe site fiind o metoda simpla si eficienta de a aduna followeri. Incurajeaza-i sa te urmareasca pe diferite retele sociale pentru a interactiona in mod regulat.
22. Seteaza obiective pentru strategia de Social Media
Majoritatea afacerilor care se lanseaza pe canalele sociale nu isi stabilesc obiective. Este important sa iti planifici strategia, dar si sa intelegi unde vrei sa fii intr-un anumit timp din viitor. Un obiectiv este un vis cu o data; fii perseverent si atinge-ti obiectivele!
Imparte-ti obiectivele in task-uri mai mici si in activitati zilnice. Trebuie sa te asiguri ca planul inainteaza si nu stagneaza din lipsa de motivatie sau mai rau, din cauza rutinei.
Care este strategia ta de social media marketing? Ai obiective clar stabilite? Ai persoane calificate care se ocupa de prezenta ta pe diferitele canale sociale?